Waarom je bedrijf video testimonials nodig heeft!

Waarom je bedrijf video testimonials nodig heeft!

2 juli 2020

De sleutel tot succes is hard werk. Maar als niemand weet hoe hard of goed je werkt is het moeilijk overtuigen. Als je nog geen testimonials hebt, moet je ze nu beginnen sprokkelen.

Slimme marketeers weten dat de meest betrouwbare en geloofwaardige getuigenissen niet van salesmensen of mailcampagnes komen. Ze komen van tevreden klanten.

Mensen willen mensen zien en horen.  Een anoniem logo op de site volstaat niet meer als ‘stempel van vertrouwen’.

Video testimonials spelen een grote factor in het koopgedrag.  Als je nog geen video gebruikt mis je de kans om toekomstige klant te laten overtuigen door je tevreden huidige klanten.  

Wanneer je getuigenissen én video samenbrengt krijg je deze ideale marketing mix

  • Verhoogd traffic naar de website
  • Langere tijd op de site
  • Verhoogde social sharing  
  • Verhoogde conversies
  • Opbouwen van vertrouwen

Video testimonials zorgen voor verhoogde conversies
 

Je wekt vertrouwen


Je wilt vertrouwen en geloofwaardigheid uitstralen.  Prospects willen niet alleen weten dat jij hun probleem kan oplossen. Ze willen ook weten dat jij het beter zal oplossen dan een ander.

Gegarandeerd social proof

We worden allemaal beïnvloed door de meningen van anderen. Social proof spreekt volledig dat idee aan.  We willen bevestiging krijgen vanuit onze sociale kring: offline én online. Word of mouth is en blijft een van de meest krachtige vormen van communicatie.

Het ultieme doel is uiteraard conversie, het omzetten van potentiele leads naar betalende klanten! Video testimonials helpen hierbij.

Video testimonials bieden nét de laatste bevestiging die potentiele kopers nodig hadden.

Je doet aan authentieke storytelling

“nothing beats a good story”.  Klanten review zijn niet alleen krachtig, ze vertellen ook unieke verhalen, unieke belevenissen. Ze zijn authentiek. Elke testimonial vertelt een andere verhaal over hoe je merk hun specifiek probleem oploste, hoe jullie samen een bepaald doel bereikten. 

Niet alleen voor klanten

Haal niet alleen je klanten voor de camera. Denk ook aan stagiaires en medewerkers.  Social media draait om social interactie.  Gun de kijkers een blik achter de schermen.  Een dag in het leven van…  Laat je huidige medewerkers toekomstige stagiaires en medewerkers vertellen hoe het er bij jullie aan toe gaat. 

Je zal geen gebrek aan social sharing hebben. Want als je het goed doet, delen ze het met trots ook op hun social media kanalen.  Je weet nooit dat er een potentiële klant tussen die nonkels en tantes steekt.

Je maakt ze brand ambassadeurs

Je biedt klanten en medewerkers de mogelijkheid om brand ambassadeur te worden. Zij worden je nieuwe promo team!  Iedereen die een positieve ervaring achter de rug hebben delen die graag.  En jij kan de info verspreiden zonder dat het lijkt op eigen lof.

Maak je de video’s zelf? Dan monteren wij ze graag tot een goed geheel.
Wil je weten hoe je goeie smartphonevideo’s kan maken, schrijf dan in voor die gratis smartphonevideo workshop.  En uiteraard voor alle andere camera-diensten kan je steeds bij ons aankloppen!

Plan nu je vrijblijvend intake gesprek in en we gaan samen door de mogelijkheden!