Aftermovie

Aftermovies geven je event een tweede adem

Delen
Aftermovie

Promotie van het volgende evenement

Congres- en eventgangers zijn een erg kritisch publiek. Ze wegen meer dan ooit af welke events de moeite zijn en welke niet. Daarom moet je alles uit de kast halen om hen te overtuigen, dat doe je onder andere met een aftermovie.

Met een aftermovie geef je in een paar minuten een totaalbeeld van je event weer. Zo weten bezoekers meteen hoe de sfeer zat en wat ze mogen verwachten op het volgende event.

Door je aftermovie strategisch in te zetten als marketingmiddel, vergroot je het aantal bezoekers voor de volgende editie. Een slimme marketeer maakte vorig jaar al een eventvideo., En zet die dit jaar in als teaservideo.

Met een aftermovie als deze, trek je bezoekers aan voor de volgende editie van je evenement.

Promotie van je bedrijf

Jij hebt de regie in handen.

Een aftermovie is doorgaans een sfeervolle en heldere reportage van je evenement, maar je kan natuurlijk ook je creativiteit de vrije loop laten .

Zo kan je in een aftermovie ook perfect je bedrijf en bedrijfswaarden in de kijker zetten en wordt je aftermovie heel geschikt ter promotie van je bedrijf.

Ook bij MOTCHA maakten een aftermovie van ons eigenste kick off event!

Vergroting van de betrokkenheid bij je doelgroep

Als je je bezoekers het evenement nog eens laat herbeleven, vergroot je de betrokkenheid van die bezoekers en dus van de doelgroep..

Het creëert een ‘ons’-gevoel. En als mensen ergens enthousiast over zijn, gaan ze er anderen over vertellen. Zij zullen de video van jouw event delen om te laten zien aan hun netwerk, en zo ambassadeur worden van je evenement en je bedrijf.

Werving van sponsorgelden

Veel events worden, minstens voor een deel, bekostigd door sponsors.

Die sponsors willen iets terug in ruil voor het geld dat ze ‘schenken’, meestal gebeurt dat in de vorm van zichtbaarheid.

Een aftermovie vergroot je de zichtbaarheid van je sponsor, door bijvoorbeeld het logo of de product placement van je sponsors in de aftermovie te verwerken.

Je geeft hen een extra platform, wat ook voor hun bedrijf een meerwaarde oplevert. Denk maar aan al die extra mensen die na afloop hun logo voorbij zien komen.

De nieuwste videotechnieken

Een aftermovie leent zich perfect voor het gebruiken van de laatste videotechnieken, en zo je bedrijf innovatief en creatief in de kijker te zetten.

Drone-opnames

Speelt je event zich af in de buitenlucht, dan zijn drone-opnames uiterst geschikt voor het creëren van een algemeen beeld en sfeer van het evenement.

Met een drone-opname film je makkelijk een groot terrein volledig. Met de juiste muziek en montage daarbovenop, creëer je een wauw-effect én voelt je aftermovie veel grootser en professioneler aan.

360°-video

Ook 360°-videos bieden een meerwaarde aan je aftermovie. Door gebruik te maken van zo’n sferische video, kijken kijkers 360° in het rond op je evenement, waardoor ze helemaal in het verhaal zitten en bijna aanwezig zijn.

 

Voor sommige klanten mogen we sfeerreportage video's maken met alle toeters en bellen: drones, 360, cameracrew ter land, ter lucht en op de moto!  Neem gerust een kijkje in deze 'making of' the aftermovie van Redbull"s All the Way

Montage

Net zoals bij het maken van alle video’s, is een goede montage key voor het maken van een aftermovie.

Meestal worden er tijdens een event heel veel opnames gemaakt, de mogelijkheid om het opnieuw te doen is er namelijk niet.

Door een grote hoeveelheid beelden te maken, ben je zeker dat er goede, bruikbare beelden bij zitten.

Aftermovie brommers red bull