Een social media wall – afhankelijk van de toepassing ook wel een social wall, Instagram wall, Facebook wall of Twitter wall genoemd – is een digitaal scherm waarop in realtime de feeds van je verschillende sociale kanalen getoond worden.
Je kunt ervoor kiezen om de posts van je account te tonen of posts die gebruik maken van een bepaalde hashtag, denk bijvoorbeeld aan de naam van je event.
De potentiële impact van een social media wall is om verschillende redenen niet te onderschatten.
Een social media wall is ideaal voor een groot social bereik, zonder dat je daar zelf heel veel voor moet doen.
Zorg voor een goede, treffende hashtag en toon de posts van je eventbezoekers op de social wall.
Alle posts die gemaakt worden – in de hoop te verschijnen op het scherm – zorgen voor extra bereik. Mensen die niet op je event aanwezig zijn, kunnen zo ook de gebeurtenissen op je event volgen indien er geen livestreaming van je event voorzien is.
Zij zijn misschien wel potentiële klanten voor een volgend event.
Door het grote sociale bereik dat de social wall je oplevert, krijgt ook je merkbekendheid een boost.
Stel je voor dat er gedurende één dag een duizendtal bezoekers op je event rondloopt, en dat een groot deel daarvan een post maakt met jouw hashtag.
Al die posts worden getoond aan de volgers van je bezoekers en jouw merknaam verschijnt zo gedurende die dag continu op verschillende sociale media.
Een goede hashtag is dus een fantastische manier om je merknaam een flinke boost te geven.
Een social media wall is ideaal om te zorgen voor interactie en extra betrokkenheid bij de bezoekers van je event.
Je kunt bijvoorbeeld polls of enquêtes houden, wedstrijden organiseren, mensen vragen laten stellen tijdens een lezing en ga zo maar door.
Een social media wall kan veel voordelen opleveren, op voorwaarde dat hij optimaal wordt ingezet:
Kies een goede, treffende en herkenbare hashtag (of misschien zelfs twee). Idealiter toont de hashtag op welk event een bezoeker zich bevindt, alsook je merk- of bedrijfsnaam.
Omdat mensen al eens vergeten de correcte hashtag te gebruiken, kan je vooraf communiceren aan je publiek welke hashtag er gebruikt wordt tijdens het event. Toon het op een scherm, zet het op het ticket, ... Herhaling doet onthouden!
Maak het makkelijk om content te delen. Je zou zelf content kunnen voorzien, die mensen vervolgens alleen moeten delen: foto's, behind the scenes, ...
Bereid je voor. Bedenk op voorhand hoe je de social wall gaat inzetten. Welke polls wil je houden? Wil je een wedstrijd organiseren? Hoe ga je dat doen? Moeten mensen vragen kunnen stellen tijdens een lezing? Bepaal dan hoe dat kan.
Monitor tijdens het event. Je stelt het best iemand verantwoordelijk voor de monitoring van de social wall tijdens het event. Deze persoon kan de posts in de gaten houden, interactie verhogen waar nodig, en natuurlijk ook wedstrijden en polls opvolgen.
Personaliseer je social wall! Pas de kleuren, beelden en fonts aan naar je eigen branding en huisstijl.
Wil jij tijdens je volgende event een social media wall? Dan zorgen wij er voor dat alles goed verloopt. We voorzien de wall, zorgen dat alles technisch werkt en voorzien de software zodat je tijdens het event alles kan monitoren. Vraag hier meer informatie aan!
Gerelateerde diensten